Wat voor steuntje kan jouw kind gebruiken
​
Via deze methode leert jouw kind gebruik te maken van zijn rechts-georiënteerde leerstijl. Omdat hij of zij al zo denkt, gaat dat op een natuurlijke manier. Ze leren het visueel op te slaan en om het op elk moment terug te kunnen halen. In dit traject bied ik net dat extra steuntje in de rug met oa rekenen, spelling, taal etc
​
Het zelfvertrouwen komt terug en het plezier in leren daarmee ook!
​
" waar voel je dat dan"? Ehhh in mijn hoofd!
jongen 11 jaar
​
​Kinderen die in mijn praktijk komen "zitten" vaak veel in hun hoofd. Ze zijn dat gewend omdat er zoveel gedachten door hun hoofd spoken. Zoveel vragen over de wereld. Veel (hoogbegaafde) kinderen die ik zie zijn gevoelige, mooi bijzondere mensen. Het maakt het vaak lastig om hun gevoel te benoemen, hierdoor raken ze het overzicht kwijt.
​
​
"Begrijpend lezen is saai"
​
Begrijpend lezen is het stomste vak op school, hoor ik vaak als coach. Veel kinderen vinden het een uitdaging maar dat komt vooral door de manier hoe we het aanbieden. Ik werk met: alle teksten de baas. Een vorm van actief leren waardoor kinderen merken dat begrijpend lezen verweven zit in onze samenleving en meer is dan een vak op school
​
Veel kinderen die hoogbegaafd zijn denken en leren op een andere manier. Dat is waarom het automatiseren ogenschijnlijk ook een uitdaging is. De frustratie is vaak al behoorlijk opgebouwd voordat ze bij mij komen. Tijdens de sessies laat ik ze weer landben bij zichzelf door middel van gebruik te maken van verschillende methodes, waaronder de gevoelsverkenner en de kernvisiemethode.