top of page

Kernvisie methode


Elke dag weer zien ongeruste ouders dat hun kinderen problemen hebben om mee te komen op school. Deze problemen vertalen zich als automatiseringsproblemen, lees- en spellingproblemen, rekenproblemen.

 

De gevolgen hiervan zijn niet te onderschatten. Naast de achterstand op school die deze kinderen oplopen kunnen ze last hebben van concentratie stoornissen, faalangst en belemmerende overtuigingen (‘ik kan het toch niet’, ‘ik ben dom’). Dit gaat vaak hand-in-hand met sociaal- emotionele problemen en/of gedragsproblemen

 

Via de kernvisie methode leert je kind gebruik te maken van zijn visuele leerstijl en zijn talenten te benutten. Het stelt het kind in staat om het woordbeeld direct in het lange termijn-geheugen te plaatsen en blijvend te reproduceren.  Deze ‘techniek’ kan het kind vervolgens ook inzetten bij het leren van o.a. spelling, rekenen (te denken valt aan de sommen t/m 20 of de tafels) topgrafie, een andere taal.


 

Het resultaat hiervan is dat je kind weer plezier krijgt in leren, het zelfvertrouwen groeit en het kind gaat weer met meer plezier naar school.

Heeft jouw kind moeite om mee te komen op school en weten ze niet waar dat aan ligt? Dan kan het zijn dat jouw kind gewoon "anders leert". 

kids-1093758_640.jpg
Kinderpraktijk Gelukkig wijzer

Van leerprobleem naar leerplezier

bottom of page