top of page

Kracht in de klas

Als leerkracht wil je het beste voor je klas

Meer inzicht in de onderstroom van jouw klas met een systemische aanpak

Soms voel je intuïtief dat er iets niet helemaal lekker loopt in jouw klas, maar het is moeilijk om precies te duiden wat er speelt. Het gedrag van je leerlingen, de interacties tussen ze, de sfeer in de klas… wat ligt er onder de oppervlakte? Hoe krijg je meer zicht op de onderstroom in jouw klas?

"In een  beeld zit de kracht die woorden"

niet kunnen dragen."

Wat is een systemische aanpak en hoe verbetert dit de dynamiek in jouw klas?

Met een systemische aanpak krijg je dieper inzicht in de onzichtbare dynamiek die het gedrag en de sfeer in de klas beïnvloedt. Het is niet altijd direct zichtbaar, maar de onderstroom – de onbewuste interacties en emoties tussen leerlingen en het team – speelt een cruciale rol in het groepsgevoel en de algehele sfeer in de klas.

Door middel van een groepsopstelling en poppetjes breng je de onderliggende dynamiek in beeld. Dit helpt niet alleen om te begrijpen wat er zichtbaar is, maar het biedt ook inzicht in de verborgen krachten die de interacties en het gedrag in de klas sturen. Het maakt de onderstroom zichtbaar, zodat je begrijpt wat er echt speelt.

De kracht van beeld in systemisch werk: hoe het gedrag van leerlingen te veranderen

Het is bijzonder om te zien hoe het gesprek op gang komt wanneer leerlingen hun eigen poppetje neerzetten in een systemische opstelling. Dit creëert ruimte voor begrip en reflectie. Het helpt leerlingen – en jij als leerkracht – om gevoelens beter te begrijpen en de interacties tussen hen te plaatsen.

 

In een beeld zit de kracht die woorden niet kunnen dragen. Het raakt de onderstroom, en wanneer die onderstroom wordt aangeraakt, kan dit vaak leiden tot blijvende positieve effecten op de sfeer in de klas en het gevoel van veiligheid voor elke leerling.

 

 

 

 

 

 

Versterk de sfeer en stabiliteit in je klas met systemisch inzicht

Als je begrijpt waarom de klas zich op een bepaalde manier gedraagt, weet je ook hoe je de groep kunt leiden en ondersteunen. Door de systemische dynamiek in je klas te begrijpen, kun je gerichte acties ondernemen om een veilige, rustige en focusrijke leeromgeving te creëren.

Wil jij dat je leerlingen zich echt gezien en op hun gemak voelen in jouw klas?


Wil je dat ze hun eigen gevoelens beter begrijpen en die van anderen kunnen plaatsen?


Zou het fijn zijn als er meer rust, focus en een veilige sfeer in jouw klas is?


Ben je benieuwd naar de manieren waarop jij jouw groep kunt versterken en meer stabiliteit kunt creëren?


Wil je ontdekken waar het gedrag van je leerlingen vandaan komt en wat je eraan kunt doen?


Zoek je manieren om echte verbinding en openheid in jouw groep te bevorderen?

Wil jij het gedrag begrijpen en zo de sfeer in de klas verbeteren?

Met mijn systemische begeleiding krijg je de tools en inzichten die je nodig hebt om de dynamiek in je klas te begrijpen en te sturen. Door inzicht te krijgen in de onderstroom van je klas, kun je gerichter handelen en een positieve verandering teweegbrengen. Dit leidt tot een betere sfeer, meer begrip en minder conflicten in de klas.

Wil jij meer inzicht in de dynamiek van jouw klas? Neem vandaag nog contact op en ontdek hoe een systemische aanpak jou kan helpen om de sfeer, interacties en gedrag in je klas te verbeteren.

 

Als leerkracht wil je het beste voor je klas. Laat mij je helpen om dat te bereiken.

 

Als je weet waarom je klas zich zo gedraagt,
         weet je ook hoe je haar kunt leiden."
Neem contact op en ontdek hoe systemische begeleiding jouw klas kan versterken!

Als leerkracht wil je het beste voor je klas

Coachingpraktijk 

Gelukkig wijzer

Sandra de Sturler

white TranspGevoelsVerkenner Licentie trainer logo alternatief 2-100.jpg
Zuidzijde 
2411 RS Bodegraven
sandra@gelukkigwijzer.nl
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • TikTok
kernvisiecoachbadge_160-200.png
Logo gecertificeerd trainer.jpg

© 2020 door Sandra de Sturler. Met trots gemaakt met Wix.com

bottom of page